شیوه پروپوزال نویسی

پروپوزال چیست

پیشنهادها همان چیزی است که به نظر می رسد، درست است؟
مقاله ایران پیپر در مورد نوشتن پروپوزال هر چیزی را که باید بدانید توضیح می‌دهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. دلیل خوب یا بد بودن یک ایده را با ارائه شواهد و مستندات توضیح دهید.
با این حال، اعمال این پیشنهاد محدود به مبادلات تجاری و اقتصادی نیست. پروپوزال ها توسط دانشجویان و همچنین در زمینه های علمی در سطح شخصی و حرفه ای استفاده می شود.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
اولین جمله شما سخت ترین قسمت کار شماست. قبل از نوشتن پروپوزال، باید موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید

پروپوزال چیست

از پیشنهادها برای متقاعد کردن خواننده استفاده می شود که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا اینکه دنبال کردن آن توصیه نمی شود. برای انجام این کار، باید همتای خود را بشناسید. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ به طور معمول، اگر شما صاحب کسب و کار هستید، پیشنهاد شما بر مزایای مالی ایده تاکید می کند. هنگام برخورد با مقامات دولتی باید بر حمایت عمومی از ایده شما تاکید شود.
2. خودتان تحقیق کنید

پروپوزال چیست

تأیید و استناد به شواهد و داده هایی که از منابع دست دوم جمع آوری شده اند دشوارتر است. صحبت با کارشناسان و مطالعه تحقیقات آنها را در نظر بگیرید.
3. قبل از نوشتن

پروپوزال چیست

قبل از شروع نوشتن، ایده‌های خود را جمع‌آوری کنید. تصمیم بگیرید که چگونه ایده های خود را سازماندهی کنید، پس از اینکه چندین ایده خوب به دست آوردید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

پروپوزال چیست

صرف نظر از نسخه اول فایده ای ندارد. از یک دوست یا همکار مورد اعتماد بخواهید که پیشنهاد شما را بررسی کند. پس از آماده شدن نسخه دوم، این نظرات را اعمال کنید.
پروپوزال ها از چندین بخش تشکیل شده است
لطفاً تغییراتی در قسمت های اصلی پیشنهاد دهید.پیشنهادات شما ممکن است اضافه یا حذف شوند. پیشنهاد می شود پیشنهاد خود را به بخش های اصلی زیر تقسیم کنید (البته به استثنای مقدمه و نتیجه):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

پروپوزال چیست

مقدمه اطلاعاتی را در مورد پروپوزال ارائه می دهد و موضوع را به مخاطبانی که ممکن است با آن آشنا باشند یا ناآشنا معرفی می کند.
به این ترتیب، ممکن است مهمترین بخش پیشنهاد باشد. در ارائه خود باید موضوع را برای مخاطبان توضیح دهید و همچنین بر اهمیت موضوع تاکید کنید. وقتی صحبت از جلب توجه مخاطب می شود، موثرترین روش ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب است.
بیشتر پیشنهادها به منظور حل یک مشکل خاص نوشته می شوند. هنگام ارائه راه حل، بهتر است بر مشکل تأکید کنید. با دانستن اینکه چه کسانی هستند، می توان به مزایای این پیشنهاد برای مخاطبان خود اشاره کرد.
2. پیشنهاد

پروپوزال چیست

این قسمت هدف را مشخص می کند. به طور خلاصه در این بخش پیشنهاد شما واقعاً چیست. اگر پیشنهاد شما کوتاه است، خوب است که این بخش را مختصر نگه دارید. بخش هایی که نحوه پیاده سازی را توضیح می دهند نباید شامل جزئیات باشند.
3. برنامه اجرایی
وقتی پیشنهادی می دهید، چگونه آن را انجام می دهید؟ از چه راه هایی از آمادگی کافی مخاطب اطمینان می دهید؟ در اینجا باید نحوه اجرای پیشنهاد را توضیح دهید. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این که به مخاطبان خود باور کنید که ایده شما خوب است، باید آنها را متقاعد کنید که بهترین فرد برای این کار هستید. برای موفقیت در این کار، باید بر شایستگی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید اطلاعات و داده های کافی را در این بخش در اختیار مخاطبان قرار دهید تا نشان دهید که فرآیند اجرا را کاملاً درک کرده و تسلط دارید.در عین حال، شما نباید آنها را با جزئیات فنی بیش از حد خسته کنید.
ص. پیش بینی
جلوگیری از موانع و مشکلات تأثیر مثبتی بر مخاطبان شما دارد و نشان می دهد که شما همه جوانب پیشنهاد خود را در نظر گرفته اید.
4. عملی بودن

پروپوزال چیست

یک پیشنهاد عملی و قابل اجرا باید ارائه شود. استفاده از تجربیات قبلی با تاکید بر اینکه پروژه را می توان به آسانی پروژه های قبلی اجرا کرد، می تواند برای شما مفید باشد. در نظر بگیرید که اگر در این زمینه تجربه ندارید، مخاطبان شما چه چیزی می خواهند بشنوند.
به عنوان مثال، اگر مدیر شما به بهره‌وری توجه دارد، می‌توانید نشان دهید که چگونه پیشنهاد شما کارایی را افزایش می‌دهد.
5. نتایج مورد انتظار
در اینجا توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما به اهداف خود می رسد. ممکن است این بخش را تکراری و مشابه مزایای پروپوزال بیابید. در این بخش باید اصل قضیه را دقیقاً بیان کنید.
این قسمت را متفاوت از مزایای پروپوزال بنویسید.
6. منابع مورد نیاز

پروپوزال چیست

به طور مشابه، آماده سازی این قسمت ساده است. آیا منابعی برای تکمیل پروپوزال خود نیاز دارید؟ علاوه بر منابع محسوس مانند کاغذ، کامپیوتر، پول و . باید به منابع ناملموس مانند زمان نیز توجه کرد.
7. مقدمات انجام شده است
اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنید. اگر به نظر آماده باشید شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت (یا اگر کارتان برای کلاس باشد، نمره بهتری بگیرید).
8. نتیجه گیری

پروپوزال چیست

شما در مقدمه به تاریخچه پیشنهاد اشاره کردید.آن را تکرار نکنید. هنگامی که تاریخچه پروپوزال در مقدمه ذکر نشده است، یک مرور مختصر ارائه دهید. خلاصه ای از تمام بخش های قبلی یعنی پیشنهاد، طرح اجرا، همه دلایل را می توان در اینجا ارائه کرد.
9. منابع و مآخذ
اگر در حال نوشتن مقاله یا مقاله ای تحقیقاتی هستید، حتما منابع خود را تایید کنید.
utleystrategies
ویکی پدیا
owlcation

دیدگاهتان را بنویسید